Akllapi Net - Forum i Hapur
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Parti politike apo subjekte politike!

Shko poshtë

Parti politike apo subjekte politike! Empty Parti politike apo subjekte politike!

Mesazh nga Agim Gashi Mon Jul 20, 2009 10:37 pm

Parti politike apo subjekte politike!

Dr. Mazllum Baraliu
Legjislacioni elektoral në Kosovë(2)

Paragrafi 2. i nenit 10 të ligjit në trajtim është konfuzë dhe në kontradikcion me paragrafin 1. por edhe me paragrafet tjera të këtij neni. Kjo nga arësya parësore se paragrafi 1. thot:” Të gjitha vendimet e gjykatës së shkallës së parë janë përfundimtare, duke përfshirë këtu edhe vendimet të cilat kanë të bëjnë me inkorporimin ose përjashtimin e emrave përkatës nga lista e votuesv”".
Neni 10, paragrafi 6, gjykatën e shkallës së parë e reprezenton si autoritet, respektivisht si organ I cili ka fuqi që ta urdhëroj Komisionin Qendror të Zgjedhjeve të Kosovës për të ndërmarrur veprime remediale në qështjet që kanë të bëjnë me kërkesat përkitazi me listat e votuesve. Kjo dispozitë është mjaftë diskutabile, dhe reperkutive, ngase gjykatën e shkallës së parëe paraqet si organin apo autoritetin supreme në relacion me Komisionin qendror të Zgjedhjeve.
Dispozitat e nenit 11, paragrafi 1 dhe 2, janë tejet diskutabile, ngase krijojnë probleme në menagjimin dhe funkcionimin e KQZ-së dhe Sekretariatit të tij. Në të vërtetë këto dispozita krijojnë një paralelizëm midis kryeshefit ekzekutiv të sekretariatit dhe të drejtorit ekzekutiv tëp o të njejtit secretariat. Që të dytë këta zyrtarët e lartë, respektivisht më të lartit brënda përbrënda sekretariatit, duhet ti raportojnë drejtëpërdrejtë KQZ-së. Që në një mënyrë I vejnë në pozitë të barabartë dhe josubordinuese. Kjo zgjidhje ligjore është e gabuar dhe e dëmshme, ndaj si e tillë e dëmton deri në inefiqiencë totale proqesin menaxherial brënda përbrënda Sekretariatit të KQZ-së, në mes të Sekretariatit dhe KQZ-së. Kjo zgjidhje do të reflektohet negativisht dhe do të ndikoj dukshëm në instancë të fundit edhe në organizimin e sukësesëshëm ose jo të zgjedhjeve në Kosovë.
Pikërisht duke u mbështetur në argumentet e mësipërme, konsiderojmë se nuk ka nevojë që të ketë drejtorë ekzekutivë për zyrën e regjistrimit dhe të qertifikimit të partive politike, por vetëm officer ekzekutiv ose eventualisht nivel organizativ të koordinatorit të zyrës.
Gjatë gjithë tekstit-dispozitës së Nenit 12 të Ligjit mbi zgjedhjet e përgjithshme të Kosovës, përmendet sintagma:”parti politike”. Në vend të këtij formulimi konsiderojmë se është më opurtune dhe adekuate që të përdoret termi “subjekte politike”; ngase jo të gjitha subjektët politike janë parti politike. Pra, sintagma parti politike është e ngushtë për nga kuptimi dhe si e tillë nuk I përfshinë të gjitha subjektët politike, të cilat mund të involvohen në procesin elektoral. Nga justifikimet e mësipërme rezulton si e nevojshme dhe e domosdoshme qështja e ndryshimit të këtyre sintagmave në ligj.
Paragrafi 3 I nenit 12, pasuesi I fundit para paragrafit 4:” Emri dhe adresa e të paktën 500 anëtarëve të partisë… » duhet të ndrrohet dhe të thuhet, jo më së paku por : » më së shumti 500 antarë të partisë ». Kjo është më mirë për arësye të rrethanave, sepse psh. në nenin 15, paragrafi 7 të këtij ligji, nuk është përmendur numër I sakt , as edhe i nënshkrimeve të antarëve të subjektit të caktuar politik. Për më tepër, në këtë paragraf thuhet:” Numri I nevojshëm I nënshkrimeve në mënyrën e paraparë me rregullat e KQZ-së”. Pra , konsiderojmë se në këto dispozita duhet të ketë kompatibilitet dhe përputhshmeri reciproke midis tyre.
Përmbajtja e nenit 13 të verzionit në gjuhën shqipe, dallon nga teksti I verzionit në gjuhën angleze.
Përmbajtja e tekstit të nenit 14, poashtu është diferente në të dy gjuhët, ndaj lypset të vehet në përputhje reciproke.
Paragrafi 3 i nenit 15, i cili ndër të tjera thotë: ” Partia politike e regjistruar, është automatikisht e qertifikuar”, është diskutabil dhe rrjedhimisht i papranueshëm. Së këndejmi kjo dispozitë lypset të spjegohet dhe qartësohet; ngase qertifikimi është faza e dytë që vjen pas regjistrimit të subjektit politik dhe pas përmbushjes së kushteve përkatëse, po për këtë qertifikim. Ka shumë arësye dhe faktorë që atakojnë esencen dhe porosinë e kësaj dispozite. Përndryshe spjegimi I njejtë sikurse ky që japim, është dhënë në paragrafin 4 dhe 5 të të njejtit nen të këtij ligji. Prandaj lypset veqanërisht të shiqohen dhe analizohen kërkesat dhe kushtet e parapara në pikën a)-g) të paragrafit 5 të nenit 15., dispozitat e të cilave paragrafe I rregullojnë kushtet e partive politike, të cilat ato duhet detyrimisht t’i përmbushin ,për tu qertifikuar.
Neni 15 nën g) duhet të kompletohet duke shtuar:”gjuhët zyrtare” dhe jo vetëm:”gjuhët”.
Formulimi:”deklaratë politike” (lidhur me politikën e subjektëve politike), duhet të jetë:” në përputhje me …”etj.
Neni 15, paragrafi 11, është diskutabil, ndaj lypset të qartësohet, sepse e bënë gjeneralizimin e tepërt të të drejtave të qdo subjekti politik (madje edhe të subjektëve më të mëdha politike të shumëcës), për të hyrë në garë për vendet e garantuara.
Vijon
Agim Gashi
Agim Gashi
Administrator
Administrator

Numri i postimeve : 45955
Age : 70
Location : Kosovë
Registration date : 17/11/2008

Mbrapsht në krye Shko poshtë

Mbrapsht në krye

- Similar topics

 
Drejtat e ktij Forumit:
Ju nuk mund ti përgjigjeni temave të këtij forumi